Зат есемнің тәуелденуі (ашық сабақ) » Ы.Алтынсарин атындағы орта мектеп
Жетісу облысы білім басқармасының
Панфилов ауданы бойынша білім бөлімінің
"Ы.Алтынсарин атындағы орта мектеп"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72774) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72774) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » Зат есемнің тәуелденуі (ашық сабақ)
12
февраль
2023

Зат есемнің тәуелденуі (ашық сабақ)

Сабақтың барысы
Сабақ
тың кезеңі /уақыты
Педагогтің әрекетіОқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Сабақ
тың басы
Сабаққа дайындық
Психологиялық ахуал қалыптастыру.
Айналаға алақанмен,
Жылулықты шашайық,
Сәттілік тілеп,күлімсіреп
Біз сабақты бастайық!
Оқушыларды     үш  топқа бөлу.
Өткен тақырыпты қайталау.
Шаттық шеңберін жасайды, өлең шумақтарын қайталау арқылы жағымды көңіл күй орналады
Үш топқа бөлінеді.

Көңілді әуен.
https://youtu.be/SR0PGXgUqms
Оқушыларды топтарға бөлуге арналған суреттер.
 
Сабақ
тың ортасы
Үй тапсырмасын тексеру. 
37-жаттығу.
Өтірік өлеңнің қатесін түзеп жазу.
Шалғы қайрап қайрақпен,
Шұбат іштім қаймақпен.
Шортан аулап қармақпен
Шөп қоршадым қармақпен.
Жаңа тақырып
     «Ой қозғау» Мультфильм көрсету.
Тақырыпқа байланысты бейнеролик көрсету.
Ережемен таныстыру:
Заттың біреуге меншікті екенін білдіретін жалғауларды тәуелдік жалғаулар деп атайды.
өнер-ім, әке-м,әже,ат-ы,ата-сы.
Тәуелдік жалғаулар үш жақта,жекеше және көпше түрде айтылады:
дос-ым,дос-ың,дос-ыңыз,дос-ы;дос-ымыз,достар-ың,достар-ыңыз,достар-ы.
          ЕСІҢЕ САҚТА!
Зат есімнің тәуелдік жалғаулары
Жақ Жекеше Көпше 
І жақ-м,-ым,-ім-ымыз,-іміз
ІІ жақ-ың,-ыңыз
-ің,-іңіз
-ыңыз,-іңіз
ІІІ жақ-ы,-і,-сы,-сі-ы,-і,-сы,-сі
 40-жаттығу.(Т.ж) 
«Бір минут» әдісі арқылы оқушылар топтық жұмыс жасайды,бірлесе отырып,тапсырмалар орындайды.
Ойлау дағдысы:  Білу,түсіну
Бағалау критерийі:  Өз бетінше мәтіннің тақырыбын және мұғалімнің көмегімен негізгі ойды анықтайды.
І топ: Өлеңді мәнерлеп оқу.
ІІ топ:Мәтінге ат қою,негізгі ойды анықтау.
ІІІ топ: Қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талдау.
 41-жаттығу.(Ж.ж)
 « Ойлан,тап» әдісі
Ойлау дағдысы: Қолдану
Бағалау критерийі:Тәуелді зат есімдерді анықтайды.
Шешуіндегі сөздерді тауып,тәуелдеп жазады.
Тапсырма:
Жұмбақтың шешуін тап. 
Тәуелдеулі зат есімдерді тауып,түбір сөздің соңғы дыбысының өзгеру себебін түсіндір.
Жұмбақтың шешуіндегі сөзді жекеше және көпше түрде тәуелдеп жаз.
Жұмбақтың шешуі:домбыра
Екі желім-
Күйдің көрігі,
Әннің көлігі.
Сергіту сәті   «Күлкі витамин»
42- жаттығу.Ауызша орындалады.(жеке жұмыс)
  « Суреттер сөйлейді » әдісі.
Тапсырма: Суретке қара. Ы.Алтынсариннің «Кел, балалар, оқылық» өлеңіндегі мазмұны суретке сәйкес келетін жолдарды тап
Ойлау дағдылары: талдау, бағалау
Бағалау критерийі: мазмұны суретке сәйкес келетін жолдарды тап. 
ЕБҚ бар балаға тапсырма :
Көп нүктенің орнына тиісті тәуелді жалғауларды тауып жаз.
Менің дәптер...,   Біздің дәптер...
Сенің дәптер...,  Сендердің дәптер...
Сіздің дәптер... ,    Сіздердің дәптер...
Оның дәптер...,  Олардың дәптер... Қалыптастырушы бағалау  тапсырмасы беріледі.
Сөз ІжақІІ жақІІІ жақ
суретім


қаламы


қолың


добым


інісі


Өлеңді мәнерлеп оқиды. Өлеңдегі қателерді айтады.
Мультфильмді көреді.Зат есімнің тәуелденуі туралы түсінгендерін айтады.
Ережемен жұмыс жасайды.
Ережені оқиды.
Мысалдар келтіреді.
І-топ:Өлеңді мәнерлеп оқиды, ат қояды.
ІІ-топ:Негізгі ойды анықтайды.
ІІІ-топ: Қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талдайды.
.
Жұмбақтың шешуін табады.
Тәуелді зат есімдерді тауып,түбір сөздің өзгеруін түсіндіреді.
Жұмбақтың шешуіндегі сөзді жекеше және көпше түрде тәуелдеп жазады.
Тәуелдік жалғау жалғанғанда түбір сөздің соңындағы қатаң к дыбысы ұяңға өзгереді
Көңілді әуенге жаттығулар жасайды 
Ы.Алтынсариннің «Кел, балалар, оқылық» өлеңін оқиды. Өлеңіндегі мазмұны суретке сәйкес келетін жолдарды табады.
Тәуелдік жалғауларды қойып жазады
Дұрыс жауапқа «+» таңбасын қояды, кестені толтырады
Д:
І-топ:.Өлеңді мәнерлеп оқи алады. 1 Б
ІІ-топ:  Негізгі ойды анықтайды. 1 Б
ІІІ-топ:Қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талдайды. 1Б
ҚБ: «Жемістер» әдісі 
Д:
Тәуелдеулі зат есімдерді табады; 1Б
Түбір сөздің соңғы дыбысының өзгеруін түсіндіреді.1 Б
Жұмбақтың шешуіндегі сөзді тәуелдеп жазады.1 Б
Дескриптор:
Өлеңді жатқа мәнерлеп оқиды.1 б
Суретке сәйкес келетін өлең жолдарын табады 1б
ҚБ: Кестені толтырады 3 б
Дәптер, смайликтер
 
https://youtu.be/YQ0RwO8XzMA
Ереже жазылған плакат.
 
Толық жауап     Толық емес жауап  Қалыпты жауап  


 
https://youtu.be/AiM_eKLm0_0
Оқулық,сурет
 
Жеке оқушыға арналған тапсырма
 
Әр оқушыға арналған кесте
Сабақ
тың аяғы
Үйге тапсырма
43-жаттығу.
Берілген сөздерді тәуелдену ерекшелігіне қарай топтап жазу.
Рефлексия: 
«Үш сұрақ» әдісі.
Бүгінгі сабақта не үйрендің?
Сен үшін не қиын болды?
Саған қандай тапсырма қызықты болды?
.
Үй тапсырмасын күнделіктеріне жазып алады
Оқушылар берілген сұрақтарға жауап жазады

Күнделік
Тапсырмалар:
Сабаққа дайындық.
Психологиялық ахуал қалыптастыру
Көңілді әуен.                                                                          https://youtu.be/SR0PGXgUqms
Жаңа тақырып. «Ой қозғау» Мультфильм көрсету.
Тақырыпқа байланысты бейнеролик көрсету.                 https://youtu.be/YQ0RwO8XzMA
Ережемен таныстыру:                                             
 
1-тапсырма:ҚБТолық жауап     
                                                                                                   Толық емес жауап  
                                                                                          Қалыпты жауап  
    2-тапсырма: Жұмбақтың шешуін табу
 
3-тапсырма:Суретке қара,Ыбырай Алтынсариннің «Кел,балалар ,оқылық» өлеңіндегі мазмұны осы суретке сәйкес келетін жолдарды тауып көр. Сол шумақтың мазмұнынан не ұққаныңды әңгімелеп айт. 
 
  4-тапсырма: ЕБҚ бар балаға тапсырма :
Көп нүктенің орнына тиісті тәуелді жалғауларды тауып жаз.
 
Қалыптастырушы бағалау   тапсырмасы беріледі.
Сөз ІжақІІ жақІІІ жақ
суретім


қаламы


қолың


добым


інісі


Әр оқушыға жеке кесте

Похожие публикации: